مقالات

خرید دستگاه کارتخوان برای اتباع خارجی

خرید دستگاه کارتخوان برای اتباع خارجی

امروزه مهاجران و اتباع خارجی بسیار زیادی از جمله اتباع افغانی و عراقی در ایران زندگی می کنند که برای امرار معاش و برطرف کردن نیاز های مالی خود نیازمند کار کردن هستند و در حال حاضر در کسب و کارهای مختلفی فعالیت می کنند.

برخی از این افراد با توجه به نوع کسب و کار خود نیاز به استفاده از دستگاه های کارتخوان دارند، زیرا با توجه به پیشرفت کشور در حوزه تکنولوژی امروزه کمتر کسی از وجه نقد برای پرداخت های روزمره خود استفاده می کنند.

شرکت پرداز الکترونیک شایاکارتخوان برای اتباع با امکان تحویل یک روزه به صورت شخصی و با ارسال حداقل مدارک را فراهم نموده است.
در مقابل روش های پرداخت الکترونیک به میان آمده اند و دستگاه های کارتخوان پا به عرصه پرداخت گذاشته اند.

کارتخوان برای اتباع خارجی

قوانین مناسبی در جهت حمایت از اتباع خارجی در ایران پایه گذاری شده اند و این افراد می توانند از خدمات بانکی مناسبی بهره مند شوند، اما با نظارت و کنترل بیشتر بر روی تراکنش های صورت گرفته و …

دریافت دستگاه های کارتخوان جهت استفاده در مشاغل و کسب و کار توسط اتباع یکی از امکانات مهم و ضروری به شمار می آید. اتباع غیر ایرانی می توانند با ارائه مدارک معتبر، بدون وجود هیچگونه محدودیتی از انواع دستگاه های کارتخوان (چه ثابت و چه سیار) بهره مند شوند. در ادامه مقاله با مدارک مورد نیاز برای دریافت کارتخوان اتباع آشنا خواهید شد.

کارتخوان برای اتباع خارجی

مدارک لازم کارتخوان سیار برای اتباع

اتباع و اشخاص غیر ایرانی همانند سایر افراد برای خرید دستگاه کارتخوان سیار و یا ثابت نیاز به ارائه یکسری از مدارک مانند مدارک شناسایی و … خواهند داشت.

لیست مدارک لازم برای خرید دستگاه کارتخوان توسط اتباع خارجی همانند افراد ایرانی می باشد با این تفاوت که با توجه به عدم وجود برخی از مدارک از جانب آنها به واسطه نوع حضور آنها در کشو نیاز است برخی از مدارک به شرح زیر جایگزین گردد و شخص مورد نظر برخی از حداقل های هویتی را دارا باشد.

شرایط لازم برای گرفتن کارتخوان اتباع

اتباع خارجی برای دریافت دستگاه های کارتخوان باید از شرایطی که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم برخوردار باشند اما قبل از بررسی این موارد لازم به ذکر هست اولین شرط برای دریافت دستگاه کارتخوان توسط اتباع خارجی، داشتن حساب بانکی در یکی از شعب بانک‌ های عضو شتاب می باشد. در صورت نداشتن حساب بانکی این عزیزان قادر به دریافت دستگاه کارتخوان نخواهند بود. موارد زیر برای گرفتن دستگاه کارتخوان الزامی می باشند.
• ارائه کد نهاب
• ارائه کد فراگیر
• داشتن سیم کارت
• متولد کشور افغانستان
• رسیدن به سن قانونی (۱۸ سال)

پیشنهاد مطالعه:سامانه سیاح بانک مرکزی چیست؟چگونه کد سیاح بگیریم؟

کد فراگیر چیست؟

کد فراگیر یک کد ۱۰ رقمی و از ملزومات اتباع خارجی در ایران می باشد. در صورتی که اتباع خارجی قصد افتتاح حساب و یا بهره مندی از خدمات بانکی داشته باشند، ملزم به داشتن این کد می باشند.

لازم به ذکر است که کد فراگیر برای هر شخص منحصر به فرد و یکتا می باشد و صرفا در امور بانکی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت کد فراگیر شما می توانید به سامانه مربوطه کد فراگیر مراجعه و با تکمیل اطلاعات خود نسبت به دریافت این کد اقدام کنید.

کد نهاب چیست؟

کد نهاب یک کد ۱۲ رقمی بوده و در واقع یک شناسه هویت الکترونیک بانکی محسوب شده و انجام برخی از امور بانکی به وسیله این کد صورت می پذیرد. شما می توانید برای دریافت کد نهاب به یکی از شعب بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت این کد اقدام کنید.

الصاق کارتخوان برای اتباع

الصاق کارتخوان برای اتباع

اتباع غیر ایرانی می توانند برای الصاق دستگاه های کارتخوان خود به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و یا با مراجعه به اداره مالیات و ثبت شماره همراه خود، امکان ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی رو داشته باشند.

که البته این کار از خدمات رایگان شرکت پرداز الکترونیک شایا می باشد . که ازابتدای درخواست تا انتهای آن به طور کامل توسط کارشناسان ما صورت می گیرد.

 نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم تا شرایط و مدارک لازم برای دریافت دستگاه پوز اتباع آشنا کنیم. امروزه قوانین مناسبی در جهت حمایت از اتباع خارجی در ایران پایه گذاری شده اند و این عزیزان می توانند از خدمات بانکداری بهره مند شوند، اما با نظارت بیشتر بر فعالیت آنها

اتباع غیر ایرانی می توانند با ارائه مدارک معتبر، بدون وجود هیچگونه محدودیتی از انواع دستگاه های کارتخوان (چه ثابت و چه سیار) بهره مند شوند.

اما لازم به ذکر هست که اولین شرط برای دریافت دستگاه کارتخوان توسط اتباع خارجی، داشتن حساب بانکی در یکی از شعب بانک‌ های عضو شتاب می باشد. در صورت نداشتن حساب بانکی این افراد قادر به دریافت دستگاه کارتخوان و استفاده از آن نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید