خانه » بلاگ » علت ناموفق بودن تراکنش های بانکی
دسته بندی وبلاگ
محبوب ترین مقالات

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن دزدگیر اماکن یک سیستم امنیتی است که برای…

علت ناموفق بودن تراکنش های بانکی

دسته بندی : مقالات
علت ناموفق بودن تراکنش های بانکی

تراکنش‌های بانکی از جمله فعالیت‌های مهم و حیاتی در دنیای امروزی هستند که بسیاری از افراد و شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما گاهی اوقات ممکن است تراکنش‌های بانکی شما ناموفق باشند و مشکلی برای شما ایجاد شود. در این مقاله به بررسی علت ناموفق بودن تراکنش‌های بانکی می‌پردازیم.

یکی از علت‌های اصلی ناموفق بودن تراکنش‌های بانکی، ورود اشتباه اطلاعات از جانب کاربر است. هرگاه اطلاعات صحیح و مورد نیاز برای انجام تراکنش به درستی وارد نشود، بانک امکان انجام تراکنش را نخواهد داشت و تراکنش ناموفق خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از انجام هر تراکنش بانکی، اطلاعات مربوطه را دقیقا و صحیح وارد کنید تا مشکلی پیش نیاید.

یک عامل دیگر که می‌تواند باعث ناموفقیت تراکنش‌های بانکی شود، عدم تطابق اطلاعات بانکی با حساب بانکی است. بانک‌ها برای انجام هر تراکنش نیاز به اطلاعات دقیق حساب بانکی شما دارند. اگر این اطلاعات به درستی و با دقت وارد نشوند، تراکنش‌های شما ممکن است نا‌موفق باشند. بنابراین اهمیت ویژه‌ای بر اهمیت دقت و در دسترس بودن اطلاعات حساب بانکی توجه فرمایید.

یک عامل دیگر که می‌تواند باعث نا‌موفقیت تراکنش‌های بانکی شود، عدم وجود موجودی کافی در حساب بانکی است. برای هر تراکنش بانکی، حداقل موجودی خاصی در حساب باید موجود باشد تا بتوان تراکنش انجام داد. اگر موجودی کافی وجود نداشته باشد، بانک تراکنش را نا‌موفق خواهد کرد. بنابراین مطمئن شوید که موجودی کافی در حساب بانکی شما برای انجام تراکنش‌ها وجود دارد.

همچنین، گاهی اوقات ممکن است سیستم بانکی دچار مشکل شود و تراکنش‌ها ناموفق شوند. این امر بر عهده بانک است و مشتریان برای حل این مسئله باید با بانک تماس بگیرند و وضعیت را پیگیری کنند. اما بعضا امکان دارد که این خطاها به دلایل فنی و یا عدم به‌روزرسانی سیستم بانکی رخ دهند.

انواع خطای تراکنش ناموفق

انواع تراکنش های ناموفق را می توان بر اساس نوع خطا دسته بندی کرد. این خطاها تا حدود زیادی نشان دهنده مشکلی هستند که مانع از انتقال پول بین حساب مبدا و مقصد می شود. انواع خطاهای تراکنش نا موفق معمولا شامل موارد زیر هستند:
● خطای ۰۴ (Capture Code): کارت بانکی دچار مشکل است و لازم است از کارت دیگری استفاده شود.
● خطای ۴۱ (Lost Card): کارت توسط صاحب آن به دنبال گم شدن مسدود شده است.
● خطای ۴۳ (Stolen Card): به علت مفقود شدن، کارت مسدود شده است.
● خطای ۵۱ (Not Sufficient Funds): موجودی کافی نیست.
● خطای ۵۴ (Expired Card): تاریخ انقضای کارت بانکی سر رسیده است.
● خطای ۵۵ (Incorrect Pin): رمز اشتباه وارد شده است.
 خطای ۵۷ (Transaction not permitted by Issuer): دستگاه کارتخوان مجاز به انجام تراکنش نیست.
● خطای ۵۸ (Transaction not permitted on terminal): دستگاه کارتخوان مسدود شده است.
 خطای ۶۱ (exceeds withdrawal limit): مبلغ درخواستی از مقدار مجاز (که برای کارت یا حساب بانکی مشخص شده است) بیشتر است.
 خطای ۶۲ (Restricted card): کارت دچار مشکل است
● خطای ۶۵ (exceeds withdrawal Freguency): تعداد تراکنش های انجام شده با کارت از سقف مجاز بیشتر است.
● خطای ۷۵ (PIN tries exceeded): این خطا پس از سه بار وارد کردن اشتباه رمز در دستگاه کارتخوان ظاهر می شود و نشان از مسدود شدن کارت دارد.
● کد خطای ۰۶: مشکل در سیستم مرکز
● کد خطای ۳۴: تراکنش مالی مورد قبول نیست. (مربوط به درخواست REVERS)
● کد خطای ۶۶: حساب بانکی کارت مسدود شده است.
● کد خطای ۸۳: سیستم مرکزی آماده فعالیت نیست.
● کد خطای ۸۵: خطای درونی سیستم مرکزی
● کد خطای ۹۰: ارتباط با مرکز قطع شده است.
● کد خطای ۹۱: TIMEOUT طولانی شدن زمان
● کد خطای ۹۲: صادر کننده کارت نامعتبر است.
● کد خطای ۹۳: صف تراکنش پر شده است.

 

علت خطا در تراکنش

 

بر اساس خطا های ذکر شده در قسمت قبلی، علت خطا در تراکنش یکی از موارد زیر است:

● مشکلات در کارت

● مشکلات کسب و کار (کارتخوان)

● خطای صادر کننده

● مشکلات پذیرندگی

● خطا های شاپرکی

 

خطا در تراکنش به دلیل مشکلات در کارت

این خطاها بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۸۷ درصد کل تراکنش های ناموفق را تشکیل می دهد. خوشبختانه حل این نوع خطا از سایر خطاها راحت تر است و یا حداقل تکلیف دو طرف معامله با آن روشن است. مثال این نوع خطاها شامل موارد زیر است:
● خطای ۰۴ (Capture Code): خرابی کارت بانکی
● خطای ۴۱ (Lost Card) و خطای ۴۳ (Stolen Card): مسدود شدن کارت
● خطای ۵۱ (Not Sufficient Funds): کافی نبودن موجودی
 خطای ۵۴ (Expired Card): تمام شدن تاریخ انقضای کارت
● خطای ۵۵ (Incorrect Pin): رمز اشتباه
● خطای ۶۱ (exceeds withdrawal limit): زیاد بودن مبلغ نسبت به مقدار مجاز
● خطای ۶۵ (exceeds withdrawal Freguency): تعداد بیش از حد تراکنش با کارت
● خطای ۷۵ (PIN tries exceeded): مسدود شدن کارت در نتیجه سه بار وارد کردن رمز اشتباه

تقریبا تمام این مشکلات تراکنش ناموفق با استفاده از یک کارت دیگر و انتقال موجودی به شکل اینترنتی برطرف می گردد.

 

پیگیری تراکنش ناموفق درگاه بانک پارسیان

لوگوی درگاه تجارت پارسیاناگر مشکلی در درگاه بانک پارسیان یا تجارت الکترونیک پارسیان داشتید، بعد از گذشت ۷۲ ساعت از انجام تراکنش می‌توانید وارد صفحه مغایرت تراکنش بانک پارسیان شوید و مشکل خود را با مستندات ارسال کنید. همچنین می‌توانید با شماره پشتیبانی درگاه‌های اینترنتی پارسیان هم تماس بگیرید.

 

پیگیری تراکنش ناموفق درگاه بانک ملت

لوگوی به پرداخت ملتاگر تراکنش ناموفقی در درگاه‌های اینترنتی بانک ملت، دستگاه‌های پوز ملت یا دستگاه ATM داشته باشید، بعد از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید از طریق خود بانک ملت پیگیری کنید. برای پیگیری تراکنش ناموفق درگاه بانک ملت می‌توانید از طریق سامانه پیگیری تراکنش های ناموفق یا سیام مشکل خود را پیگیری کنید.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک کشاورزی

لوگوی درگاه کشاورزیبانک کشاورزی هم مانند سایر بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت سامانه‌ای اختصاصی برای پیگیری تراکنش‌های ناموفق و کسر از حساب دارد. برای این پیگیری باید تا ۷۲ ساعت صبر کنید. سپس به سامانه ثبت و پیگیری مغایرت تراکنش‌های کارتی بانک کشاورزی بروید تا مشکل خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان این بانک در مرکز ارتباط سبز تماس بگیرید.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک رسالت

لوگوی درگاه رسالتبرای پیگیری تراکنش‌های غلط بانک رسالت نیازی نیست به سایت این بانک بروید. فقط از طریق همان راه اصلی پیگیری مغایرت شبکه شتاب به آدرس emdadshetab.cbi.ir یا شماره تماست سامانه میز امداد شتاب به شماره ۲۹۹۱۱ مشکل شما را حل می‌کند.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک سامان

لوگوی درگاه سپ بانک سامانبرای پیگیری تراکنش‌های ناموفق از طرف بانک سامان هم بهترین راه استفاده از میز امداد شتاب است. با این حال اگر می‌خواهید از پشتیبانی خود بانک استفاده کنید، می‌توانید به صفحه ثبت شکایات و مغایرات سامان بروید یا با پشتیبانی این بانک تماس بگیرید.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک صادرات

لوگوی درگاه صادراتاگر خطایی در پرداخت درگاه‌های بانک صادرات داشتید، نباید به پشتیبانی بانک صادرات زنگ بزنید. بلکه برای تسریع در پاسخگویی به مغایرت‌های شتابی باید با سامانه میز امداد شتاب به شماره ۰۲۱۲۹۹۱۱ تماس بگیرید. در صورت نیاز به رفع مشکلات درباره خود بانک صادرات و حساب‌های مرتبط با آن می‌توانید با پشتیبانی این بانک تماس بگیرید.

  • شماره پشتیبانی بانک صادرات: ۰۹۶۰۲

پیگیری تراکنش ناموفق بانک رفاه

لوگوی درگاه رفاهبرای ثبت گزارش مغایرت‌های تراکنش در بانک رفاه، باید بعد از گذشت ۷۲ ساعت با مرکز مغایرت‌های شاپرک به شماره ۰۲۱۲۹۹۱۱ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه به شماره ۰۲۱۸۵۲۵ تماس بگیرید تا برای پیگیری تراکنش‌های ناموفق شما را راهنمایی کنند.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک سپه

لوگوی درگاه سپهبرای پیگیری تراکنش‌های ناموفق مربوط به بانک سپه یا درگاه‌های پرداخت آن، باید با شماره میز امداد شتاب یا ۰۲۱۲۹۹۱۱ تماس بگیرید. پشتیبانی این بانک فقط از خدمات مربوط به حساب، کارت و درگاه پشتیبانی می‌کند و برای پیگیری تراکنش ناموفق مربوط به بانک سپه باید با میز امداد شتاب تماس بگیرید.

پیگیری تراکنش ناموفق بانک تجارت

لوگوی درگاه تجارتاگر در بانک تجارت یا درگاه‌های مربوط به آن تراکنش ناموفقی داشته‌اید، می‌توانید از طریق یکی از ۴ روش زیر آن را پیگیری کنید:

  • مراجعه حضوری به بانک تجارت و ارائه مستندات خطای پرداخت
  • تماس با مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت به شماره‌های ۱۵۵۴ و ۰۲۱۸۸۸۵۲۲۰۰
  • ارسال پیامک به ۵۰۰۰۹۷۳
  • تماس با شماره مرکز امداد شتاب به شماره ۰۲۱۲۹۹۱۱ یا سایت emdadshetab.cbi.ir

پیگیری تراکنش ناموفق بانک ملی

لوگوی درگاه سداد بانک ملیاگر در تراکنش با کارت‌های بانک ملی یا درگاه‌های پرداخت مربوط به آن به مشکل خوردید، می‌توانید آن را از طریق شماره میز امداد شتاب به شماره ۰۲۱۲۹۹۱۱ یا سامانه ثبت و پیگیری مغایرتهای شتاب بانک ملی پیگیری کنید.

 

همان‌‌طور که می بینید بسیاری از این خطاها مربوط به کارت و کارتخوان است و تعداد کمتری از آنها به بانک صادر کننده، سیستم مرکزی شاپرک و بانک پردازش کننده بر می گردد. بیایید این خطاها را بیشتر بررسی کنیم.

در نهایت، برای اطمینان از انجام موفق تراکنش‌های بانکی، بهتر است که از انتخاب بانک‌های قابل اعتماد و معتبر استفاده کنید و از امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌های شما اطمینان حاصل کنید.

در این مقاله، به بررسی علل نا‌موفقیت تراکنش‌های بانکی پرداختیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. به خوبی توجه کنید و دقت لازم را در انجام تراکنش‌های بانکی خود داشته باشید.

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرینــ اخبار و مقالاتــ شـایـا

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است…

کیوسک سفارش‌گیر

کیوسک سفارش‌گیر (یا کیوسک سلف‌سرویس) یک دستگاه لمسی یا صفحه‌نمایش دیجیتال است که مشتریان می‌توانند…
keyboard_arrow_up